Bedrijven, kennisinstellingen, ingenieursbureaus maken kennis met de wereld van “biobased”: technologie, forcast-2020, en hoe dit fenomeen op te nemen in de bedrijfsstrategie.

Gevoel van urgentie:

  • Doelstellingen Kyoto en EU
  • Morele verantwoordelijkheid/corporate social responsibility: de eindigheid van bronnen en leefmilieu
  • Consumenten trends
  • Biobased, bijv. verpakkingen…is sexy
  • Onderscheidend vermogen van biobased wat is de biopolymeer anders dan de klassieke fossiele polymeer
  • De prijsontwikkelingsperspectief

 Biobased in bedrijfsstrategie  as a part of the system; feitelijk verandermanagement.
 
 Hoe doe je het? Succes- en faalfactoren? Andere payback time….of andere  new economy elements?  
 Welke  instrumenten? Stakeholderanalyse.


Rode draad van 4-5 trainingen (2-2,5 dag)

  • We zetten een uitdagende stip op de horizon; burning platform: in 2020 60% van uw business Biobased…inspiratie en challenge
  • Landscape: what’s going on?
  • De complexiteit van Biobased: afbakening, kernbegrippen   smartcard
  • Technieken/instructies:
    • Innovatieplanning
    • Innovatie backcasting
    • BBE en new economy
    • Beslisbomen/beslisfabriek
  • Na afloop:
    • Men snapt wat Biobased is
    • Men herkent welk deel van Biobased aansluit bij hun business
    • Men is in staat Biobased op te nemen in strategie/ men maakt een plan en formuleert concrete invulling/uitvoering voor bedrijf
      • Biobased in bedrijfsstrategie  as a part of the system; feitelijk verandermanagement.
      • Hoe doe je het? Succes- en faalfactoren? Andere payback time…. of andere new economy elements? Welke  instrumenten? Stakeholderanalyse
    • Een intern communicatieplan

Doelgroep:

1. “Volgend MKB” ..men moet er iets mee
2. Early adaptors
3. Kennisinstellingen + adviseurs + ingenieursbureaus + ontwikkelings-maatschappijen


 
Wilt u meer informatie, neem dan contact op met Daan Kuiper: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.; 0651216159