Bedrijven, kennisinstellingen, ingenieursbureaus maken kennis met de wereld van “biobased”: technologie, forcast-2020, en hoe dit fenomeen op te nemen in de bedrijfsstrategie.
Gevoel van urgentie:
- Doelstellingen Kyoto en EU
- Morele verantwoordelijkheid/corporate social responsibility: de eindigheid van bronnen en leefmilieu
- Consumenten trends
- Biobased, bijv. verpakkingen…is sexy
- Onderscheidend vermogen van biobased wat is de biopolymeer anders dan de klassieke fossiele polymeer
- De prijsontwikkelingsperspectief
Biobased in bedrijfsstrategie as a part of the system; feitelijk verandermanagement. |
Rode draad van 4-5 trainingen (2-2,5 dag)
- We zetten een uitdagende stip op de horizon; burning platform: in 2020 60% van uw business Biobased…inspiratie en challenge
- Landscape: what’s going on?
- De complexiteit van Biobased: afbakening, kernbegrippen smartcard
- Technieken/instructies:
- Innovatieplanning
- Innovatie backcasting
- BBE en new economy
- Beslisbomen/beslisfabriek
- Na afloop:
- Men snapt wat Biobased is
- Men herkent welk deel van Biobased aansluit bij hun business
- Men is in staat Biobased op te nemen in strategie/ men maakt een plan en formuleert concrete invulling/uitvoering voor bedrijf
- Biobased in bedrijfsstrategie as a part of the system; feitelijk verandermanagement.
- Hoe doe je het? Succes- en faalfactoren? Andere payback time…. of andere new economy elements? Welke instrumenten? Stakeholderanalyse
- Een intern communicatieplan
Doelgroep:
1. “Volgend MKB” ..men moet er iets mee
2. Early adaptors
3. Kennisinstellingen + adviseurs + ingenieursbureaus + ontwikkelings-maatschappijen
Wilt u meer informatie, neem dan contact op met Daan Kuiper: